Kolja Kugler is a native Berlin Artist. In the early nineties Kolja collaborated with The Mutoid Waste Company. They lived, worked and exhibited on the former cold war frontline, Potsdamer Platz, Berlin.
One of the most recognized works of this time is “The Lost Tribe of Mig”- project, an immense installation in the city centre of a Mig 21 fighter plan flying out of a four story building. (mehr …)
Selected photographs ACMV Co-Editor Oliver Schneider took of the electronic band „Mouse on Mars“ in 1995 for the fanzine „Subraum„, published by Frank Geber, Carsten La Tendresse and Oliver Schneider from 1995 to 1997. (mehr …)
The bass drum is inching forward. It is hesitating – stumbles nervously on the spot – immediately it is overrun by sounds unleashed that fill the ear to the brim. The creature sprints on the screen – and suddenly we’re on a melancholically grey trip through a tunnel. Into the silence, the drums are spreading a scenery; gentle and detailed; a proposal for bass clarinet and guitar to fill the scope with their own accentuation. Captivated by the pictures, the music whirrs in the eyes and becomes a true emotion. (mehr …)
Julia Schiller was born in 1980 and is a photographer and freelance art director based in Berlin, Germany.
Her photographic work has been exhibited (inter)nationally and featured in a range of online publications.
Her design work has received international awards, including a red dot award for excellent design quality.
Together with Oliver Schneider she is the founding editor of ACMV.
Oliver Schneider, born 1971, lives in Berlin, Germany and studied photography at Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig under Prof. Joachim Brohm.
His photographic work has been exhibited internationally and has been featured in various online magazines. He is working as a freelance creative director, won several international design awards and is co-founder of earthfaves, the social favorite places network.
Together with Julia Schiller he is the founding editor of ACMV.
About my work:
It’s sprouting color, form, light and shadow. A little emotion machine. But my hand and my head are needed to start. In my subconsciousness, I press strange buttons, choose modes and spin wheels. The obvious is boring, but maybe boring is annoying enough to be interesting. Guy Debord said: “Boredom is always counter-revolutionary” and meant that the division of private and work life produced something negative, boredom. In my spare time I love to use this black picture machine, it’s at least one tiny step towards being a creator, not a consumer. The camera is the extension of my mind, my brain, my experience and my eyes, I’m immersing myself in technology but I’m thinking about emotions and time. Maybe I will never see this place again. — Oliver Schneider
We don’t see things like a camera does.
We don’t care about a neutral grey.
We are aware of the impossibility of capturing cultures, things, persons or even minds. We don’t think this is working. Let’s stop thinking for a moment.
Let’s stop everything for a moment and taste rich cheese, black wine, bitter honey, soft rocks and green waters.
Oliver Schneider, Julia Schiller (mehr …)
Cookie-Zustimmung verwalten
Um dir ein optimales Erlebnis zu bieten, verwenden wir Technologien wie Cookies, um Geräteinformationen zu speichern und/oder darauf zuzugreifen. Wenn du diesen Technologien zustimmst, können wir Daten wie das Surfverhalten oder eindeutige IDs auf dieser Website verarbeiten. Wenn du deine Zustimmung nicht erteilst oder zurückziehst, können bestimmte Merkmale und Funktionen beeinträchtigt werden.
Funktional
Immer aktiv
Die technische Speicherung oder der Zugang ist unbedingt erforderlich für den rechtmäßigen Zweck, die Nutzung eines bestimmten Dienstes zu ermöglichen, der vom Teilnehmer oder Nutzer ausdrücklich gewünscht wird, oder für den alleinigen Zweck, die Übertragung einer Nachricht über ein elektronisches Kommunikationsnetz durchzuführen.
Vorlieben
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist für den rechtmäßigen Zweck der Speicherung von Präferenzen erforderlich, die nicht vom Abonnenten oder Benutzer angefordert wurden.
Statistiken
Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu statistischen Zwecken erfolgt.Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu anonymen statistischen Zwecken verwendet wird. Ohne eine Vorladung, die freiwillige Zustimmung deines Internetdienstanbieters oder zusätzliche Aufzeichnungen von Dritten können die zu diesem Zweck gespeicherten oder abgerufenen Informationen allein in der Regel nicht dazu verwendet werden, dich zu identifizieren.
Marketing
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist erforderlich, um Nutzerprofile zu erstellen, um Werbung zu versenden oder um den Nutzer auf einer Website oder über mehrere Websites hinweg zu ähnlichen Marketingzwecken zu verfolgen.